Regulamin Sklepu Internetowego - drogeriaolmed.pl - Regulamin sklepu dotyczący zamówień złożonych przed 10 marca 2021
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług
drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu
Internetowego www.drogeriaolmed.pl. Sklep prowadzi
OLMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spółka komandytowa z
siedzibą w Łodzi, ul. Jagienki 32, 92-439 Łódź, zarejestrowana przez Sąd
Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000658423, NIP: 7282631955, REGON:
100254364, reprezentowana przez OLMED spółkę z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, ul. Jagienki 32, 92-439 Łódź,
zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS: 0000653277, NIP:
7282812591, REGON: 366094977, o kapitale zakładowym w wysokości:
5000,00 zł, reprezentowaną przez Zarząd, będącą jedynym
komplementariuszem spółki komandytowej, zwany dalej Sprzedawcą.
- Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: [email protected];
- pod numerem telefonu: 42 233 49 09;
- formularz kontaktowy dostępny na stronach Sklepu Internetowego.
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie
internetowej www.drogeriaolmed.pl, w sposób umożliwiający jego
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie
lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą
elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego
użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do
systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz
pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By
uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować
właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w
szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną
zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność
gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą
prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która
dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych
Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu
Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych
działań w ramach Sklepu Internetowego;
- Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
- Przedsiębiorca - Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
- Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na
rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr
144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności
rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem
spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient,
następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej,
Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera
w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta,
która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w
Sklepie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez
przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego
funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego
oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w
ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa,
postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z
sieci Internet.
IV. Usługi
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego
korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24
godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po
dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i
zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze
stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na
prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas
nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta
żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
- Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych
w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy
adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu
rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może
odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie
Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego
adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą
linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi
Newsletter.
- Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego
wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na
udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt
ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z
chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
- Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym
indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do
Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że
posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie
prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. Umowa
o świadczenie Usługi polegającej na zamieszczaniu opinii o Towarach w
Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
- Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i
zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym
praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru
zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu
nieuczciwej konkurencji. Zamieszczone wypowiedzi są rozpowszechniane na
stronach internetowych Sklepu Internetowego.
- Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne
korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a
także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i
promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach
internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają
łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego
Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do
zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu,
może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego
terminu wypowiedzenia.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w
szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny,
stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu
Cywilnego.
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia
dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie
zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i
stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem
Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta,
jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca
prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi
oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej
otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
VI. Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do krajów Unii Europejskiej oraz
jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia.
- Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej;
- za pośrednictwem operatora pocztowego;
- dostarczone do Paczkomatu;
- odbiór własny w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy.
- Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru
informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji
Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
- Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt. VII ppkt. 2.
- Sprzedawca dostarcza Klientowi paragon lub fakturę VAT, w zależności od wyboru Klienta.
- Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres
realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród
przewidzianych.
VII. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
- Klient może wybrać następujące metody płatności:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku
realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana
zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy
Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
- gotówką za pobraniem, płatność dostawcy przy dokonywaniu dostawy (w
tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta
po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia);
- płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia
rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę
informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez
Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu
Zamówienia);
- płatność w systemie ratalnym (w tym przypadku realizacja Zamówienia
rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, jego skompletowaniu oraz po
otrzymaniu od ______________________ , płatności za zamówiony Towar).
- Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o
terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W
przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w
zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do
zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na
podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania
przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do
zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
- Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze
wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie
Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość
zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne
do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy
przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o
prenumeratę;
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
- Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii,
usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi
lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i
po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od
Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest
uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy
zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że
Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie
będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej,
chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu
rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu
Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia
zostaje wyłączona.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych
prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na
adres OLMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spółka komandytowa,
ul. Milionowa 37, 93-193 Łódź, na adres poczty elektronicznej:
[email protected], numer telefonu 42 233 49 09.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub
dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego
dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w
pkt. 3.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w
terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z
funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać
pisemnie na adres: OLMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spółka
komandytowa, ul. Milionowa 37, 93-193 Łódź, na adres poczty
elektronicznej: [email protected], numer telefonu 42 233 49
09.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w
terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym
okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku
braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w
niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez
Klienta.
XI. Gwarancje
- Towary mogą posiadać gwarancję producenta.
- W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia
i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest
każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych
Sklepu.
XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są
pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii
konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
pod adresem email [email protected];
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej
ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką
Prywatności, dostępną na stronie Sklepu.
XIV. Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny
internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do
formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może
następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w
przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji, stosuje się do osoby
fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach
rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym
zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania
cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu
usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz
inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie
poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego
zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci
posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich
zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin
wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich
ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje
nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie
Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.
Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu
skutkuje rozwiązaniem Umowy.
Polityka prywatności i wykorzystywania plików „cookies” w Sklepie Internetowym www.drogeriaolmed.pl
Informacje ogólne
Niniejszy dokument określa zasady Polityki prywatności w Sklepie
Internetowym (dalej jako "Sklep Internetowy"). Administratorem Sklepu
Internetowego jest OLMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spółka
komandytowa z siedzibą w Łodzi, ul. Jagienki 32, 92-439 Łódź,
zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000658423,
NIP: 7282631955, REGON: 100254364, BDO: 000129354, reprezentowana przez
OLMED spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, ul.
Jagienki 32, 92-439 Łódź, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla
Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego nr KRS: 0000653277, NIP: 7282812591, REGON: 366094977, o
kapitale zakładowym w wysokości: 5000,00 zł, reprezentowaną przez
Zarząd, będącą jedynym komplementariuszem spółki komandytowej.
Wyrazy użyte z dużej litery mają znaczenie nadane im w Regulaminie niniejszego Sklepu Internetowego.
Dane osobowe zbierane przez Administratora Sklepu Internetowego są
przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1),
zwanego dalej: RODO.
Administrator Sklepu Internetowego dokłada szczególnych starań w celu
ochrony prywatności i informacji mu przekazanych, a dotyczących
Klientów Sklepu Internetowego. Administrator z należytą starannością
dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne, w tym o charakterze
programistycznym i organizacyjnym, zapewniające ochronę przetwarzanych
danych, w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom
nieupoważnionym, ujawnieniem, utraceniem i zniszczeniem, nieuprawnioną
modyfikacją, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem
obowiązujących przepisów prawa.
Adresatem Usług dostępnych na stronie internetowej (w szczególności
możliwości złożenia Zamówienia w Sklepie) nie są osoby poniżej 16 roku
życia. Administrator danych osobowych nie przewiduje celowego
gromadzenia danych dotyczących osób poniżej 16 roku życia.
Dane osobowe
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest:
OLMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spółka komandytowa
ul. Jagienki 32, 92-439 Łódź
W sprawie Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z Administratorem danych osobowych za pomocą:
- poczty elektronicznej: [email protected];
- poczty tradycyjnej: ul. Jagienki 32, 92-439 Łódź;
- telefonu: +48 42 233 49 09.
Inspektor ochrony danych (IOD)
Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych
(IOD), z którym możesz się skontaktować w sprawie ochrony swoich danych
osobowych za pomocą:
- poczty elektronicznej: [email protected];
- poczty tradycyjnej: ul. Milionowa 37 93-193 Łódź;
- telefonu: +48 500 378 335.
Współadministratorem 1 Twoich danych osobowych jest Facebook Ireland
Ltd. z siedzibą w Irlandii, (Polityka ochrony prywatności Facebook jest
dostępna pod następującym linkiem: https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation/).
Współadministratorem 2 Twoich danych osobowych jest Google Ireland
Ltd. z siedzibą w Irlandii, (Polityka ochrony prywatności Google jest
dostępna pod następującym linkiem:
https://policies.google.com/privacy?gl=PL&hl=pl.
Współadministratorem 3 Twoich danych osobowych jest LinkedIn Ireland Ltd. z siedzibą w Irlandii, (Polityka
ochrony prywatności LinkedIn jest dostępna pod następującym linkiem:
https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?trk=d_checkpoint_lg_consumerLogin_oauth_ft_privacy_policy.
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Administrator danych osobowych przetwarza Twoje dane osobowe w następujących celach i zakresie:
- podjęcia działań przed zawarciem Umowy na Twoje żądanie (np.
założenie Konta), tj. dane podane w formularzu rejestracyjnym w Sklepie
Internetowym, tzn. adres e-mail oraz ustanowione hasło, płeć; jeżeli
rejestracja Konta następuje za pośrednictwem zewnętrznej usługi
uwierzytelniającej (np. Google, Facebook, LinkedIn) zbieramy Twoje imię i
nazwisko, a jeżeli rejestrujesz się przy zakupie Towarów zbieramy Twoje
imię i nazwisko i dane podane w celu realizacji Zamówienia takie jak
adres do wysyłki; w celu świadczenia Usług wymagających założenia Konta
takich jak: prowadzenie historii Zamówień, informowanie o statusie
realizacji Zamówienia, przetwarzamy Twoje dane podane w Koncie oraz przy
zakupie Towarów;
- w celu świadczenia Usług niewymagających założenia Konta i zakupu
Towaru, tj. przeglądanie stron www Sklepu Internetowego, wyszukiwarka
Towarów, przetwarzamy dane osobowe dotyczące Twojej aktywności w Sklepie
Internetowym, tzn. dane dotyczące przeglądanych przez Ciebie Towarów,
dane dotyczące sesji Twojego urządzenia, systemu operacyjnego,
przeglądarki, lokalizacji oraz unikalnego ID, adres IP;
- w celu wykonania Umowy sprzedaży Towarów (np. doręczenia zamówionych
Towarów), przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie przy zakupie
Towarów, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, dane adresowe, dane
dotyczące płatności, a jeżeli dokonujesz zakupu za pośrednictwem Konta,
dodatkowo ustanowione hasło;
- w celu statystyk korzystania z poszczególnych funkcjonalności
dostępnych w Sklepie Internetowym, ułatwienia korzystania ze Sklepu
Internetowego oraz zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego Sklepu
Internetowego, przetwarzamy dane osobowe dotyczące Twojej aktywności w
Sklepie Internetowym oraz ilości czasu spędzanego na każdej z podstron w
Sklepie Internetowym, Twojej historii wyszukiwania, lokalizacji,
adresie IP, ID urządzenia, danych dotyczących Twojej przeglądarki
internetowej oraz systemu operacyjnego;
- w celu ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz obrony przed
roszczeniami w postępowaniu sądowym i innymi organami egzekucyjnymi,
możemy przetwarzać Twoje dane osobowe podane przy zakupie Towarów lub
założeniu Konta oraz inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia
roszczenia lub które wynikają z wymogu prawnego, nakazu sądowego lub
innej procedury prawnej;
- w celu rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków oraz odpowiedzi na
pytania Klientów, przetwarzamy podane przez Ciebie dane osobowe w
formularzu kontaktowym, reklamacjach skargach i wnioskach, czy w celu
udzielenia odpowiedzi na pytania zawarte w innej formie oraz niektóre
dane osobowe podane przez Ciebie w Koncie, jak również dane dotyczące
zamówienia Towaru i innych świadczonych przez nas Usług będące przyczyną
reklamacji, skargi czy wniosku oraz dane zawarte w dokumentach
dołączonych do reklamacji, skarg i wniosków;
- w celu marketingu naszych Towarów i Usług oraz naszych Klientów i
partnerów, w tym remarketingu, w tym celu przetwarzamy dane osobowe
podane przez Ciebie przy utworzeniu Konta i jego aktualizacji, dane
dotyczące Twojej aktywności w Sklepie Internetowym w tym Zamówień, które
są rejestrowane i przechowywane za pośrednictwem plików "cookies", a w
szczególności historia Zamówień, historia wyszukiwania, kliknięcia w
Sklepie Internetowym, daty logowania i rejestracji, historia i Twoja
aktywność związana z naszą komunikacją z Tobą. W przypadku remarketingu,
wykorzystujemy dane o Twojej aktywności w celu dotarcia do Ciebie z
naszymi komunikatami marketingowymi poza Sklepem Internetowym i
korzystamy w tym celu z usług zewnętrznych dostawców. Usługi te polegają
na wyświetlaniu naszych komunikatów na stronach internetowych innych
niż Sklepu Internetowego. Szczegóły na ten temat znajdziesz w zapisach
dotyczących plików "cookies";
- w celu organizacji konkursów i programów lojalnościowych tj.
powiadomień o zgromadzonych punktach, powiadomienia o wygranej oraz
reklamowania naszej oferty, wykorzystujemy Twoje dane osobowe podane w
Koncie oraz przy rejestracji w konkursie lub programie lojalnościowym.
Szczegółowe informacje na ten temat podane są każdorazowo w warunkach
uczestnictwa danego konkursu lub programu lojalnościowego;
- w celu badania rynku i opinii przez nas lub naszych partnerów, tj.
informacje o Zamówieniu, Twoje dane podane w Koncie lub podczas zakupu
Towaru, adres e-mail. Dane zebrane w ramach badania rynku i badania
opinii nie są przez nas wykorzystywane do celów reklamowych. Dokładne
wskazówki podane są w informacji o danej ankiecie lub w miejscu, w
którym wprowadzasz swoje dane.
Administrator i Współadministrator 1 wspólnie przetwarzają Twoje dane
w celu umożliwienia Tobie zalogowania do Konta w Sklepie za pomocą
Twojego profilu w serwisie Facebook, w tym celu przetwarzamy Twoje dane
dotyczące sesji przeglądarki, adres IP oraz podane w profilu Facebook
takie jak imię i nazwisko, wizerunek.
Administrator i Współadministrator 2 wspólnie przetwarzają Twoje dane
w celu umożliwienia Tobie zalogowania do Konta w Sklepie za pomocą
Twojego profilu w serwisie Google, w tym celu przetwarzamy Twoje dane
dotyczące sesji przeglądarki, adres IP oraz podane w profilu Google
takie jak imię i nazwisko, wizerunek.
Administrator i Współadministrator 3 wspólnie przetwarzają Twoje dane
w celu umożliwienia Tobie zalogowania do Konta w Sklepie za pomocą
Twojego profilu w serwisie LinkedIn, w tym celu przetwarzamy Twoje dane
dotyczące sesji przeglądarki, adres IP oraz podane w profilu LinkedIn
takie jak imię i nazwisko, wizerunek.
Kategorie odnośnych danych osobowych
Administrator danych osobowych przetwarza następujące kategorie odnośnych danych osobowych:
- dane kontaktowe;
- dane dotyczące aktywności w Sklepie Internetowym;
- dane dotyczące Zamówień w Sklepie Internetowym;
- dane dotyczące reklamacji skarg i wniosków;
- dane dotyczące Usług marketingowych.
Dobrowolność podania danych osobowych
Podanie przez Ciebie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne i
stanowi warunek świadczenia Usług przez Administratora danych osobowych
za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Czas przetwarzania danych
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji
Zamówień, Usług, działań marketingowych oraz innych Usług wykonywanych
dla Klienta. Dane osobowe będą usunięte w następujących przypadkach:
- kiedy osoba, której dane dotyczą zwróci się o ich usunięcie lub wycofa udzieloną zgodę;
- kiedy osoba, której dane dotyczą nie podejmuje działań przez ponad 10 lat (kontakt nieaktywny);
- po uzyskaniu informacji, że przechowywane dane są nieaktualne lub niedokładne.
Niektóre dane w zakresie: adres e-mail, imię i nazwisko, mogą być
przechowywane przez okres kolejnych 3 lat dla celów dowodowych,
rozpatrywania reklamacji, skarg oraz roszczeń związanych z Usługami
świadczonymi przez Sklep Internetowy - dane te nie będą wykorzystywane
do celów marketingowych.
Dane dotyczące zamówień Towarów i Usług płatnych, konkursów i
programów lojalnościowych w zakresie obejmującym dane niezbędne do
prowadzenia ksiąg rachunkowych będą przechowywane przez okres 5 lat
licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności
podatku.
Dane dotyczące Klientów niezalogowanych przechowujemy przez czas
odpowiadający cyklowi życia zapisanych na urządzeniach plików "cookies"
lub do czasu ich usunięcia w urządzeniu Klienta przez Klienta.
Twoje dane osobowe dotyczące preferencji, zachowań i wyboru treści
marketingowych mogą być wykorzystywane jako podstawa do podjęcia
zautomatyzowanych decyzji w celu określenia możliwości sprzedażowych
Sklepu Internetowego.
Odbiorcy danych osobowych
Przekazujemy Twoje dane osobowe następującym kategoriom odbiorców:
- organom państwowym, np. prokuratura, Policja, PUODO, Prezes UOKiK, jeżeli się o to do nas zwrócą,
- dostawcom usług, z których korzystamy przy prowadzeniu Sklepu
Internetowego np. w celu realizacji Zamówienia. W zależności od
uzgodnień umownych i okoliczności, podmioty te działają na nasze
zlecenie albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania,
wykaz dostawców znajdziesz na stronie internetowej naszego Sklepu
Internetowego pod linkiem: ………….
Kategorie przetwarzanych danych osobowych, kwestie dobrowolności
podania danych osobowych oraz czasu przetwarzania danych osobowych u
Współadministratora 1 reguluje sam Współadministrator 1. Informacje
znajdziesz na stronie: na stronie: https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation.
Kategorie przetwarzanych danych osobowych, kwestie dobrowolności
podania danych osobowych oraz czasu przetwarzania danych osobowych u
Współadministratora 2 reguluje sam Współadministrator 2. Informacje
znajdziesz na stronie: na stronie: https://policies.google.com/privacy?gl=PL&hl=pl.
Kategorie przetwarzanych danych osobowych, kwestie dobrowolności
podania danych osobowych oraz czasu przetwarzania danych osobowych u
Współadministratora 3 reguluje sam Współadministrator 3. Informacje
znajdziesz na stronie: na stronie:
https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?trk=d_checkpoint_lg_consumerLogin_oauth_ft_privacy_policy.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Na podstawie RODO masz prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych;
- żądania sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- żądania przenoszenia danych osobowych.
Prawa o których mowa powyżej, możesz u Administratora realizować w
kształcie i na zasadach określonych poniżej. Realizacja powyższych praw
czy innych uprawnień u Współadministratora 1, Współadministratora 2 oraz
Współadministratora 3, odbywa się na zasadach określonych odpowiednio
przez Współadministratora 1, Współadministratora 2 i Współadministratora
3. Informacje dotyczące realizacji praw i innych uprawnień u
Współadministratora 1 znajdziesz na stronie:
https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation/. Informacje dotyczące
realizacji praw i innych uprawnień u Współadministratora 2 znajdziesz na
stronie: https://policies.google.com/privacy?gl=PL&hl=pl .
Natomiast informacje dotyczące realizacji praw i innych uprawnień u
Współadministratora 3 znajdziesz na stronie:
https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?trk=d_checkpoint_lg_consumerLogin_oauth_ft_privacy_policy.
Administrator danych osobowych bez zbędnej zwłoki – a w każdym razie w
terminie miesiąca od otrzymania żądania – udziela Ci informacji o
działaniach podjętych w związku ze zgłoszonym przez Ciebie żądaniem. W
razie potrzeby termin miesięczny może być przedłużony o kolejne dwa
miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.
W każdym wypadku Administrator danych osobowych poinformuje Cię o
takim przedłużeniu w terminie miesiąca od otrzymania żądania z podaniem
przyczyn opóźnienia.
Prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO)
Masz prawo uzyskania od Administratora danych osobowych informacji czy Twoje dane osobowe są przetwarzane.
Jeżeli Administrator przetwarza Twoje dane osobowe masz prawo do:
- dostępu do danych osobowych;
- uzyskania informacji o celach przetwarzania, kategoriach
przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców
tych danych, planowanym okresie przechowywania Twoich danych lub o
kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Ci na mocy
RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle
tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o
profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z
przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
- uzyskania kopii swoich danych osobowych.
Jeśli chcesz zażądać dostępu do swoich danych osobowych zgłoś swoje żądanie na adres: [email protected].
Prawo do sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO)
Jeżeli Twoje dane osobowe są nieprawidłowe masz prawo żądania od
Administratora niezwłocznego sprostowania Twoich danych osobowych.
Masz też prawo do żądania od Administratora uzupełnienia Twoich danych osobowych.
Jeśli chcesz zażądać sprostowania danych osobowych lub ich
uzupełnienia, zgłoś swoje żądanie na adres:
[email protected].
Jeżeli dokonałeś rejestracji w Sklepie Internetowym swoje dane
osobowe możesz sprostować i uzupełniać samodzielnie po zalogowaniu się w
Sklepie Internetowym.
Prawo do usunięcia danych osobowych, tzw. "prawo do bycia zapomnianym" (art. 17 RODO)
Masz prawo żądania od Administratora danych osobowych usunięcia swoich danych osobowych, gdy:
- Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
- wycofałeś określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o Twoją zgodę;
- Twoje dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
- wniosłeś/wniosłaś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych
osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w
zakresie w jakim przetwarzanie danych osobowych jest związane z
marketingiem bezpośrednim;
- wniosłeś/wniosłaś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych
osobowych w związku z przetwarzaniem niezbędnym dla wykonania zadania
realizowanego w interesie publicznym lub przetwarzania niezbędnego dla
celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
Administratora danych osobowych lub stronę trzecią.
Pomimo zgłoszenia żądania usunięcia danych osobowych Administrator
danych osobowych może przetwarzać Twoje dane dalej w celu ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń o czym zostaniesz
poinformowany/poinformowana.
Jeśli chcesz zażądać usunięcia swoich danych osobowych zgłoś swoje żądanie na adres: [email protected].
Prawo do zgłoszenia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO)
Masz prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych, gdy:
- kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – Administrator
danych osobowych ograniczy przetwarzanie Twoich danych osobowych na czas
pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
- gdy przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, a zamiast
usunięcia danych osobowych zażądasz ograniczenia przetwarzania Twoich
danych osobowych;
- Twoje dane osobowe przestały być potrzebne do celów przetwarzania,
ale są one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony Twoich
roszczeń;
- gdy zgłosiłeś/zgłosiłaś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych
osobowych – do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione interesy po
stronie Administratora danych osobowych są nadrzędne wobec podstaw
wskazanych w Twoim sprzeciwie.
Jeśli chcesz zażądać ograniczenia przetwarzania swoich danych
osobowych zgłoś swoje żądanie na adres: [email protected].
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO)
Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym profilowania, w związku z:
- przetwarzaniem niezbędnym dla wykonania zadania realizowanego w
interesie publicznym lub przetwarzania niezbędnego dla celów
wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
Administratora danych osobowych lub stronę trzecią;
- przetwarzaniem na potrzeby marketingu bezpośredniego.
Jeśli chcesz zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych
osobowych, zgłoś swoje żądanie na adres: [email protected].
Prawo do żądania przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO)
Masz prawo do otrzymania od Administratora danych osobowych swoich
danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie
nadającym się do odczytu maszynowego oraz przesłać je innemu
administratorowi danych osobowych.
Możesz również zażądać, aby to Administrator danych osobowych
przesłał bezpośrednio Twoje dane osobowe innemu administratorowi (o ile
jest to technicznie możliwe).
Jeśli chcesz zażądać przeniesienia swoich danych osobowych zgłoś swoje żądanie na adres: [email protected].
Prawo do cofnięcia zgody
Możesz cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w dowolnym momencie.
Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie Twojej zgody
przed jej cofnięciem.
Jeśli chcesz cofnąć zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych
zgłoś swoje żądanie na adres: [email protected] lub
skorzystać z odpowiednich funkcjonalności w Koncie.
Skarga do organu nadzorczego
Jeżeli sądzisz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza RODO
masz prawo złożenia skargi do organu nadzorczego, w szczególności w
państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub
miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
W Polsce organem nadzorczym w rozumieniu RODO jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Pliki „cookies”
Informacje ogólne
Podczas przeglądania stron internetowych Sklepu Internetowego są
używane pliki "cookies", zwane dalej Cookies, czyli niewielkie
informacje tekstowe, które są zapisywane w Twoim urządzeniu końcowym w
związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego. Ich stosowanie ma na
celu poprawne działanie stron internetowych Sklepu Internetowego.
Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez
Ciebie i dostosować Sklep Internetowy indywidualnie do Twoich potrzeb.
Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny, z której pochodzą,
czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.
Bezpieczeństwo
Stosowane przez nas pliki Cookies są bezpieczne dla Twoich urządzeń. W
szczególności nie jest możliwe przedostanie się do Twoich urządzeń
poprzez pliki Cookies wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub
oprogramowania złośliwego.
Rodzaje plików Cookies
Stosujemy dwa rodzaje plików Cookies:
- Cookies sesyjne: są przechowywane na Twoim urządzeniu i pozostają
tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje
są wówczas trwale usuwane z pamięci Twojego urządzenia. Mechanizm
Cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych
osobowych ani żadnych informacji poufnych z Twojego urządzenia.
- Cookies trwałe: są przechowywane na Twoim urządzeniu i pozostają tam
do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub
wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Twojego urządzenia.
Mechanizm Cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek
danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Twojego urządzenia.
Cele
Wykorzystujemy także pliki Cookies podmiotów zewnętrznych w następujących celach:
- konfiguracji Sklepu Internetowego;
- prezentacji Świadectwa Zgodności, za pośrednictwem serwisu
internetowego solidnyregulamin.pl, którego administratorem jest GP
Kancelaria Poniatowska-Maj Strzelec-Gwóźdź sp. p. z siedzibą w Krakowie,
Polityka Prywatności dostępna jest pod następującym linkiem: -
http://solidnyregulamin.pl/polityka-prywatnosci/;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci
Sklepu Internetowego korzystają ze stron internetowych, co umożliwia
ulepszanie ich struktury i zawartości za pośrednictwem narzędzi
analitycznych Google Analytics, których administratorem jest Google
Ireland Ltd. z siedzibą w Irlandii, Polityka ochrony prywatności Google
jest dostępna pod następującymi linkami:
http://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/,
http://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/;
- określania profilu Klienta w celu wyświetlania mu dopasowanych
materiałów w sieciach reklamowych, z wykorzystaniem narzędzia
internetowej reklamy Google AdSense, którego administratorem jest Google
Ireland Ltd. z siedzibą w Irlandii, Polityka ochrony prywatności Google
jest dostępna pod następującymi linkami:
http://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/,
http://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.
- określania profilu Klienta w celu wyświetlania mu dopasowanych
materiałów w sieciach reklamowych, z wykorzystaniem narzędzia
internetowej reklamy Google Adwords, którego administratorem jest Google
Ireland Ltd. z siedzibą w Irlandii, Polityka ochrony prywatności Google
jest dostępna pod następującymi linkami:
http://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/,
http://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.
- popularyzacji Sklepu Internetowego za pomocą serwisu
społecznościowego Facebook.com, którego administratorem jest Facebook
Ireland Ltd. z siedzibą w Irlandii, Polityka ochrony prywatności
Facebook jest dostępna pod następującym linkiem:
https://www.facebook.com/help/cookies/.
- zbadania opinii o poziomie zadowolenia Klientów z przeprowadzonego
zakupu lub objęcia zakupów ochroną kupującego przez Trusted Shops,
którego administratorem jest Trusted Shops GmbH z siedzibą w Kolonii,
Polityka Prywatności dostępna jest pod następującym linkiem:
https://www.trustedshops.pl/dane-firmy-ochrona-danych/;
- prezentowania i wyrażenia opinii na stronach internetowych
zewnętrznego serwisu internetowego Ceneo.pl, którego administratorem
jest Ceneo.pl sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, Polityka cookies
dostępna pod następującym linkiem:
http://info.ceneo.pl/polityka_plikow_cookies;
- popularyzacji Sklepu Internetowego za pomocą serwisu
społecznościowego Instagram.com, którego administratorem jest Instagram
LLC. z siedzibą w USA, Polityka ochrony prywatności Instagram.com
dostępna jest pod następującym linkiem: https://help.instagram.com/155833707900388,
- tworzenia statystyk aktywności Klientów w Sklepie Internetowym oraz
optymalizacji jego wyglądu i funkcjonalności za pośrednictwem narzędzi
SEMSTORM, którego administratorem jest SEMSTORM International sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie, Polityka prywatności SEMSTORM dostępna jest pod
następującym linkiem: https://app.semstorm.com/privacy-policy.
Aby poznać zasady korzystania z Cookies, zalecamy zapoznanie się z politykami prywatności wyżej wskazanych firm.
Cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności
sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich preferencji. W
tym celu mogą zostać zachowane informacje o sposobie poruszania się
przez Ciebie w sieci lub czasie skorzystania ze strony internetowej.
Aby przeglądać i edytować informacje o Twoich preferencjach,
gromadzonych przez sieć reklamową Google, możesz skorzystać z narzędzia
zamieszczonego pod linkiem https://www.google.com/ads/preferences/.
Za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą
konfiguracji usługi, możesz samodzielnie i w każdym czasie zmienić
ustawienia dotyczące Cookies, określając warunki ich przechowywania i
uzyskiwania dostępu przez Cookies do Twojego urządzenia. Ustawienia te
możesz zmienić tak, aby blokować automatyczną obsługę Cookies w
ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich
każdorazowym zamieszczeniu na Twoim urządzeniu. Szczegółowe informacje o
możliwości i sposobach obsługi Cookies dostępne są w ustawieniach
Twojego oprogramowania (przeglądarki internetowej).